از بین رفتن عضلات یکی از عوارض کاهش وزن سریع

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه ورژیم درمانی، با اشاره به اینکه کاهش وزن پروسه زمان بری است، بیان کرد که در رژیم‌های استاندارد از زمانی که فرد رژیم خود را برای کاهش وزن شروع می‌کند تازمانی که کاهش وزن داشته باشد حدود ۱۰ الی ۱۲ روز زمان لازم است.
جوزدانی بیان کرد: در رژیم‌های استاندارد فرد بین ۲ تا ۴ کیلو وزن در ماه کم می‌کند هرچند این موضوع باز هم به فرد دارد یعنی اگر فردی وزن بسیار بالایی داشته باشد، در رژیم‌های استاندارد می‌تواند بیش از ۲ تا ۴ کیلو وزن کم کند و معمولا افرادی که ۲۰ کیلو با وزن ایده آلشان فاصله دارند باید به طور طبیعی ۳ کیلو وزن در ماه کم کنند.
این متخصص تغذیه تصریح کرد: اگر سرعت کاهش وزن در رژیم‌های استاندارد افزایش یابد و میزان انرژی دریافتی خیلی محدود باشد یا اینکه خیلی وزش‌های سنگینی را انجام دهند و حتی از رژیم‌های تک خوری استفاده کنند این سبب می‌شود فرد در درجه اول قدرت عضلات خود را از دست بدهد که حدود یک تا دو کیلو کاهش وزن را خواهیم داشت.
او با اشاره به اینکه در مرحله دوم بدن ما هیچ تمایلی ندارد که از چربی‌های انباشته شده بدن به عنوان منبع انرژی استفاده کند، گفت: زمانی که فرد رژیم سختی می‌گیرد بدن به جای استفاده از منابع چربی از منابع پروتئینی و عضلات به جای منبع انرژی استفاده می‌کند.
جوزدانی بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها و آنالیز بدن افرادی که سرعت کاهش وزن بالایی دارند، ورزش‌های سنگینی انجام می‌دهند و کالری‌های کمتری را دریافت می‌کنند؛ عضلاتشان به جای بافت چربی کم شده است و این امر سبب می‌شود تا فرد تناسب اندام نداشته باشد همچنین بافت‌های چربی بدن گسترده شود و به دنبال آن دچار استپ وزنی شده و درنهایت ریزش مو و خستگی شدید را خواهیم داشت.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *