گرسنگی با احساس قوی تر خشم و تحریک پذیری و سطوح پایین تر لذت در تحقیقات مرتبط بود
برای کسانی که وقتی ناهار را از دست می دهند، بدحال می شوند، ممکن است این بهانه عالی باشد: محققان تأیید کرده اند که کمبود غذا باعث می شود افراد غیر قابل تحمل «گرسنه» شوند.
در یکی از اولین مطالعات برای بررسی چگونگی تأثیر گرسنگی بر احساسات در زندگی روزمره، روانشناسان دریافتند که هر چه افراد بیشتر احساس گرسنگی کنند، بیشتر عصبانی می شوند – یا گرسنه می شوند.
این مطالعه پس از آن انجام شد که پروفسور ویرن سوامی، روانشناس اجتماعی در دانشگاه آنگلیا راسکین – در بیش از یک مورد – به او گفته شد که او گرسنه است و باید کاری در مورد آن انجام دهد. این چالش او را به این فکر واداشت که آیا گرسنگی یک پدیده واقعی است یا خیر.
سوامی با همکاری محققان در اتریش و مالزی، 64 بزرگسال 18 تا 60 ساله را برای ثبت احساسات و احساس گرسنگی پنج بار در روز به مدت سه هفته استخدام کرد. در حالی که رابطه بین گرسنگی و احساسات در آزمایشگاه ها مورد مطالعه قرار گرفته است، داوطلبان احساسات آنها را در حین انجام کارهای روزمره خود تحت نظر داشتند.
روانشناسان در مقاله ای در مجله Plos One توضیح می دهند که چگونه گرسنگی با احساسات قوی تر خشم و تحریک پذیری و سطوح پایین تر لذت مرتبط است. سوامی گفت: «به نظر می رسد که گرسنگی یک چیز واقعی است.
این مطالعه هیچ راه حل اساسی پیشنهاد نمی کند، اما سوامی معتقد است که توانایی تشخیص و برچسب زدن احساسات می تواند کمک کننده باشد. اغلب اوقات، ممکن است از آنچه احساس می کنیم آگاه باشیم، اما علت آن را درک نکنیم. اگر بتوانیم به آن برچسب بزنیم، بهتر می‌توانیم کاری در مورد آن انجام دهیم.»
محققان تعدادی فرضیه دارند که هدفشان توضیح این است که چرا گرسنگی می‌تواند کنترل احساسات ما را به دست بگیرد. یکی بر اساس مطالعاتی است که نشان می دهد قند خون پایین باعث افزایش تکانشگری، عصبانیت و پرخاشگری می شود. اما مشخص نیست که آیا چنین از دست دادن خودکنترلی می تواند ناشی از افت های کوچک در گلوکز خون باشد. یکی دیگر پیشنهاد می کند که وقتی مردم گرسنه هستند، به احتمال زیاد دنیا را با چشمان تحریک پذیر می بینند.
صرف نظر از مکانیسم، سوامی معتقد است که این مطالعه یک نکته جدی را مطرح می‌کند: کودکانی که گرسنه به مدرسه می‌روند، کمتر احتمال دارد به طور موثر یاد بگیرند، و بیشتر احتمال دارد مشکلات رفتاری داشته باشند، بنابراین اطمینان از تغذیه مناسب دانش‌آموزان باید در اولویت باشد. او گفت: "این واقعا مهم است که بتوانیم احساساتی مانند گرسنگی را شناسایی کنیم تا بتوانیم اثرات منفی آن را کاهش دهیم."
سوامی گفت: برای بزرگسالانی که بعد از حذف ناهار، مهارت‌های اجتماعی خود را کاهش می‌دهند، این توصیه ساده است: «گرسنه نمانید». "اگرچه برای بسیاری از مردم گفتن آسان تر از انجام دادن است."

source

توسط artmisblog