ترفندهای مغزی و چمباتمه زدن با مسواک ممکن است احمقانه به نظر برسند، اما همه اینها بخشی از وارد شدن به یک روال سالم است.
روز شنبه ، پارک ران محلی خود را انجام دادم. برای افراد ناآشنا، این بدان معناست که من تا پارک محلی خود راه افتادم و با حدود 100 نفر دیگر به مدت 5 کیلومتر در اطراف آن دویدم، با تشویق داوطلبانی که بیهوده تشویق می کردند و آن را بیهوده راه اندازی کرده بودند.
من باید خوشحال می شدم: این اولین مسابقه من از زمانی بود که دو هفته پیش به کووید مبتلا شدم. خورشید می درخشید، پارک در پاترنیوتن در لیدز زیبا است. درعوض، نگاه کردم به زنی تنومند و خوش اندام که جلوی من دوید و فکر کردم: "دوست دارم مثل او بدوم." و بعد خودمو اصلاح کردم نه، دوست دارم مثل خودم بدوم. نسخه مناسب‌تر و سریع‌تر من از سال 2019، زمانی که در هر مسابقه‌ای که انجام دادم بهترین‌های شخصی را کسب کردم و در اوج سلامتی بودم.
در تمام مدت قرنطینه من تزلزل نکردم: تمرینات HIIT در اتاق نشیمن، دویدن منظم و یوگا. سپس امسال چهار ماه کووید طولانی، یک ماه سلامتی و یک دوره دیگر کووید گرفتم. معیارهای من در Strava در حال کاهش است، نه بالا.
ذکر نژادها و بهترین های شخصی دو سرنخ است که نشان می دهد من اکثریت نیستم. بر اساس نظرسنجی از 8000 نفر توسط شاخص ملت سالم، نیمی از زنان در بریتانیا در 12 ماه گذشته هیچ ورزش شدیدی انجام نداده اند. این نه تمرین شدید است، نه حرکت نیمه دل: فقط هیچ چیز.
از هر سه زن یک نفر گفت که تناسب اندام آنها در 12 ماه گذشته کاهش یافته است. که وقتی باشگاه‌ها تعطیل می‌شوند، انگیزه‌شان هم افزایش می‌یابد و دیگر برنگشته است. NHS از بزرگسالان می خواهد که 150 دقیقه ورزش متوسط در هفته (شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، اسکیت روی خط و هل دادن ماشین چمن زنی) یا 75 دقیقه ورزش شدید (جایی که نمی توانید چند کلمه بدون مکث نفس بگویید) انجام دهند. همچنین از ما می خواهد که هفته ای دو جلسه وزنه برداری انجام دهیم. این را به همه سر خاراندن بی پایان و پرهیز از غذا و نوشیدنی اضافه کنید (کره خوب ، کره بد ، شراب قرمز سالم ، شراب قرمز کشنده )، و من می توانم با 47 درصد از زنان مورد بررسی که ترک کردن ورزش را آسان تر می دانند، همدردی کنم. در مجموع
شاید این تصویر واقعی نباشد. نظرسنجی سالانه زندگی فعال ورزش انگلستان که آخرین بار در نوامبر 2021 منتشر شد، نزدیک به 100000 زن را مورد بررسی قرار داد و دریافت که 59 درصد آنها 150 دقیقه در هفته ورزش می کردند. تنها 27.9 درصد غیرفعال بودند. این احتمال وجود دارد که بسیاری از زنان به طور غیررسمی ورزش کنند – دویدن به دنبال بچه‌ها، انجام کارهای خانه و مراقبت، همانطور که قطعاً در طول همه‌گیری این اتفاق افتاد. اما نرخ کنونی چاقی – که از 6 درصد مردان و 9 درصد از زنان در سال 1980 به 27 تا 29 درصد در حال حاضر افزایش یافته است، چیز دیگری را نشان می دهد.
جواب چیست؟ راه حل واحدی وجود ندارد در اینجا موارد معمول است: به یک باشگاه بپیوندید یا سازماندهی کنید تا با یک یا دو دوست ورزش کنید. بدون همکلابی ها و دوستانم که در حال دویدن هستند، نصف لذتی را که از دویدن زمین می کنم، نخواهم گرفت. ورزشی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و برای آن وقت خواهید گذاشت. افراد پرمشغله از ایجاد زمان خودداری می کنند، بنابراین پاسخ این است که از زمانی که قبلاً استفاده می کنید استفاده کنید. حتی پنج دقیقه ورزش در روز که ضربان قلب را افزایش می دهد برای شما مفید است: آن پیام های هولناک درباره زودتر پیاده شدن از ایستگاه اتوبوس یا رفتن از پله ها قدیمی اما خوب هستند.
دوچرخه سواری تا محل کار به جای نشستن در ماشین یا اتوبوس، البته ایده خوبی است و به هر حال باید به آنجا برسید. اما این تنها در صورتی کار می کند که دوچرخه سواران احساس امنیت کنند. در لیدز، جایی که من زندگی می‌کنم، مسیر دوچرخه‌سواری منظم من شامل حداقل دو نفر تقریباً از دست دادن با راننده‌های احمقی است که من را درگیر می‌کنند، هر چند من آنقدر لباس پوشیده و چراغ‌های زیادی دارم که یک زن یک بار پنجره‌اش را به سمت من پیچید. شب تاریک زمستان بود و گفت: "تو چی هستی، درخت کریسمس؟" من با حسرت به خطوط دوچرخه سواری در هلند نگاه می کنم که گسترده و جدا از جاده هستند. اما سرمایه‌گذاری در دوچرخه‌سواری هنوز هم تاسف‌آور است (شبکه مسیرهای دوچرخه‌سواری اختصاصی لیدز بهبود یافته است، اما این میزان پایین بود).
چه چیز دیگری؟ الهام بخش اما وقتی صفحات ورزشی روزنامه‌ها هنوز عمدتاً فکر می‌کنند نامرئی هستند، چگونه زنان باید الهام بگیرند؟ مردان به مدت 119 سال یک تور دو فرانس داشته اند. زنان در دهه 1980 به مدت 5 سال اجازه دریافت یک بار را داشتند، و امسال فقط یک بار دیگر اجازه دادند (از یکشنبه شروع شد ). در بازی افتتاحیه یورو 2022 زنان در اولدترافورد، تماشای هزاران دختر جوان در سکوها بسیار نیروبخش تر از مسابقه بود.
بالاخره حیله. من می دانم چه احساسی دارد که تناسب اندام خود را از دست می دهید و احساس می کنید از تناسب خارج می شوید، و چگونه می تواند به عنوان یک مانع به نظر برسد تا یک چالش. بنابراین مغز خود را به روش‌های کوچک فریب دهید: من به مغز خود آموزش داده‌ام که فکر کند وقتی دندان‌هایم را تمیز می‌کنم، اسکات تک پا انجام ندهم. من در فواصل 45 دقیقه ای از روی میز بلند می شوم تا اسکات انجام دهم. استراتژیست های ورزشی از دستاوردهای حاشیه ای صحبت می کنند که می تواند هر چیزی از تغییر ساعت غذا تا یک چرت بعد از ظهر باشد. اسکات مسواک زدن ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما دستاوردهای حاشیه ای به دستاوردهای مهم اضافه می شود. ممکن است از کوچک شروع کنید اما کوچکتر از مبل بهتر است.
رز جورج نویسنده کتاب «نیاز بزرگ: ماجراهایی در دنیای زباله‌های انسانی» است

source

توسط artmisblog