میگوهای داغ در یک پوسته خوش طعم، با هندوانه خنک. شامی از تضادها
در یک کاسه کم عمق، 3 قاشق غذاخوری سس ماهی تایلندی یا ویتنامی، 2 قاشق چایخوری فلفل فلفل خشک، فلفل سیاه آسیاب شده و چند قاشق خوب شکر را با هم مخلوط کنید. 250 گرم میگوی متوسط یا بزرگ پوست کنده را در ماریناد بریزید و به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید.
یک تکه بزرگ و کاملا سرد هندوانه – به وزن حدود 750 گرم – را پوست بگیرید و به قطعاتی به ضخامت 0.5 سانتی متر برش دهید و در حین حرکت، دانه ها را با یک چاقو جدا کنید. تکه های خربزه را در بشقاب سرو قرار دهید. آب یک لیموترش، یک مشت (حدود 12) برگ نعناع ریز خرد شده و در صورت تمایل یک مشت برگ گشنیز را با هم مخلوط کنید سپس خربزه را در آن بریزید.
5 قاشق غذاخوری آرد برنج را روی میگوها بپاشید و آنها را دور تا دور بریزید. آنها در یک خمیر بسیار سبک پوشش داده می شوند. اگر کمی گلوله شود – مانند تمپورا – خوب است.
200 میلی لیتر روغن بادام زمینی را در یک تابه کم عمق یا ووک گرم کنید، میگوها را اضافه کنید و بگذارید 2 یا 3 دقیقه سرخ شوند تا طلایی شوند، برگردانید و یک دقیقه دیگر این کار را تکرار کنید تا طلایی و کمی ترد شوند.
میگوها را از روی حرارت بردارید و روی هندوانه سرد شده بریزید و سرو کنید. برای 2 تا کافیه
لذت این امر تضاد بین هر لقمه میگوی گرم و غنی از اومامی و هندوانه سرد یخی است. آنها باید با هم خورده شوند و من پیشنهاد می کنم خربزه را کاملاً سرد و آماده کنید تا با میگوها در حالی که از ماهیتابه می جوشند، بریزید.
اگر در حین پخت مقداری از خمیر آرد برنج افتاد، بگذارید کمی در تابه ترد شود سپس با میگوها روی سالاد بپاشید.
این یک غذای اصلی سبک است. من دوست دارم آن را در میان غذاهای دیگر سرو کنم، مانند یک کاسه برنج یاسمن و چند تکه کدو حلوایی کبابی یا پخته.
نایجل را در توییتر @NigelSlater دنبال کنید
هدف Observer انتشار دستور العمل‌هایی برای ماهی‌هایی است که توسط راهنمای خوب ماهیان انجمن حفاظت از دریایی رتبه‌بندی شده‌اند.

source

توسط artmisblog