خروج از حساب کاربری، آماده به کار…
دکتر گری اسمال، متخصص حافظه، استراتژی های علمی را برای تقویت مغز ارائه می دهد.
شما آن سریال را در نتفلیکس دوست داشتید – یا Hulu بود؟ – اسمش از آن فیلم با بازیگر زن، با موهای باحال چیست؟
اگر چنین لحظاتی را در سالمندان داشته اید، تنها نیستید.
گری اسمال، MD، رئیس روانپزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه هاکنزاک و نویسنده کتاب The Memory Bible: Strategy Innovative for Keeping Brain Young ، می گوید: «تقریبا همه افراد قبل از رسیدن به میانسالی با نوعی از دست دادن دست و پنجه نرم می کنند.
در یک نظرسنجی سراسری گالوپ از 18552 بزرگسال 18 ساله و بالاتر ایالات متحده، محققان دریافتند که حدود 14 درصد از جوانترین گروه (18 تا 39 سال) از حافظه خود شکایت دارند.
و به نظر می رسد که مشکل بدتر می شود، به لطف افزایش زمان نمایشگر و انتخاب های بد سبک زندگی.
اما می توانید با فراموشی مقابله کنید.
در یکی از قسمت‌های اخیر پادکست Write About Now ، دکتر اسمال تکنیک‌های حافظه‌سازی را ارائه کرد که مغز شما را شاد می‌کند.
برای درک اینکه چرا چیزها را فراموش می کنیم، درک اینکه چگونه آنها را در وهله اول به یاد می آوریم کمک می کند.
دکتر اسمال توضیح می دهد: «حافظه دو جزء اصلی دارد: یادگیری و یادآوری. شما باید این اطلاعات را وارد مغز خود کنید و باید بتوانید آن را بازیابی کنید.
اما هرکسی که تا به حال با گوشی هوشمند، کامپیوتر یا رسانه های اجتماعی بازی کرده باشد، می داند که چقدر می تواند حواسش را پرت کند. و این یک مشکل است.
دکتر اسمال می گوید: "اگر توجه خود را متمرکز نکنید، هرگز آن اطلاعات را به مغز خود نخواهید رساند." ما دائماً با داده‌های ورودی بیشتر و بیشتری بمباران می‌شویم. این اغلب منجر به اضافه بار اطلاعاتی می‌شود که احتمالاً درصد محرک‌هایی را که وارد حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت ما می‌شوند کاهش می‌دهد.»
انتخاب سبک زندگی ناسالم یکی دیگر از عوامل مهم در از دست دادن حافظه است.
به گفته دکتر اسمال همانطور که خوردن بیش از حد دونات و کم می تواند منجر به مشکلاتی مانند دیابت، چاقی و بیماری قلبی شود، این رفتارها نیز می تواند بر سلامت مغز ما تأثیر بگذارد. آنها باعث پیری زودرس مغز شما می شوند.
سلامت روانی ما نیز در رنج است. بسیاری از ما به دلیل بیماری همه گیر، فرسودگی شغلی، قیمت بنزین و زندگی کلی در قرن بیست و یکم احساس ناراحتی می کنیم.
دکتر اسمال توضیح می دهد: زمانی که ما احساس افسردگی و اضطراب یا استرس طولانی مدت را تجربه می کنیم، حواسمان پرت می شود و توانایی های حافظه ما کاهش می یابد.
در حالی که بسیاری از ما با فراموشی دست و پنجه نرم می کنیم، راه های موثری برای بازگرداندن حافظه به شکل مبارزه وجود دارد.
نگاه کنید، ضربه بزنید، وصل شوید
دکتر اسمال یک مهارت حافظه را پیشنهاد می کند که او و همکاران سابقش در UCLA توسعه دادند به نام «نگاه کن، ضربه بزن و وصل کن».
فرض این است که اگر بتوانید چیزی معنادار بسازید، به یاد ماندنی خواهد شد. چگونه کار می کند؟
نگاه کنید: ابتدا سرعت خود را کم کنید، توجه کنید و روی آنچه می خواهید به خاطر بسپارید تمرکز کنید. تمام جزئیات و معنا را در نظر بگیرید، مانند یک چهره جدید، یک مکالمه، یا مسیرهای رسیدن به یک مکان جدید.
Snap: یک عکس فوری ذهنی از آنچه می خواهید به خاطر بسپارید ایجاد کنید. مغز توانایی طبیعی برای یادآوری بصری چیزها را دارد، بنابراین از آن استفاده کنید. مثلاً بگویید که برای اولین بار با شخصی ملاقات می کنید و می خواهید او را به خاطر بسپارید. یک عکس ذهنی ممکن است مدل مو یا لبخند آنها باشد.
اتصال: آن عکس‌های فوری ذهنی را پیوند دهید تا در یک زنجیره به خاطر بسپارید، از اولین تصویر، که با تصویر دوم مرتبط است و غیره شروع کنید. اگر با شخصی به نام هری آشنا شدید و متوجه شدید که موهای زیادی دارد. شما هری را با مودار وصل می کنید.
حرکت کنید
مطالعات نشان می دهد که ورزش عملکرد حافظه را افزایش می دهد. تحقیقات دانشگاه ایلینویز نشان داد که وقتی ورزش می کنید، بدن شما فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF) تولید می کند که دکتر اسمال آن را به عنوان "کود برای سلول های مغز شما" توصیف می کند. او توضیح می دهد که BDNF باعث می شود "مغز شما شاخه هایی را جوانه بزند تا آنها بتوانند ارتباط موثرتری برقرار کنند."
شما نیز مجبور نیستید یک رژیم سختگیرانه را اتخاذ کنید. به گفته دکتر اسمال، حتی یک پیاده روی سریع 20 دقیقه ای روزانه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.
بیشتر بخواب
بی خوابی دشمن حافظه است وقتی به اندازه کافی نمی خوابیم، توانایی خود را برای تمرکز و به خاطر سپردن چیزها از بین می بریم. دکتر اسمال هر شب هفت تا هشت ساعت خواب را توصیه می کند. او همچنین توصیه می کند از مصرف بیش از حد کافئین خودداری کنید، که باعث تحریک پذیری و حواس پرتی ما می شود.
بیشتر غذاهای حاوی آنتی اکسیدان و کورکومین بخورید
به گفته دکتر اسمال، چاقی می تواند منجر به اختلالات شناختی در اواخر عمر شود. او توصیه می‌کند از غذاهای فرآوری‌شده مانند قندهای تصفیه‌شده که برای مغز مضر هستند، خودداری کنید.
اکسیداسیون همچنین باعث ساییدگی سلول های مغز شما می شود، بنابراین سعی کنید از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان های بالا مانند ماهی، آجیل، روغن زیتون و آووکادو استفاده کنید.
دکتر اسمال همچنین سرشار از کورکومین است، رنگدانه زرد موجود در زیره سبز، کاری و خردل.
در تحقیقی که در UCLA انجام شد، افرادی که کورکومین مصرف می کردند نمرات خود را در تست های حافظه 28 درصد طی 18 ماه بهبود دادند.
ایروبیک مغز انجام دهید
درست همانطور که ماهیچه هایمان را تمرین می دهیم، باید مغزمان را هم تمرین کنیم. آن را به عنوان تناسب اندام 24 ساعته برای هیپوکامپ ما در نظر بگیرید.
به گفته دکتر اسمال، "اطلاعات در مغز ما از طریق میلیاردها دندریت یا امتداد سلول های مغزی، شبیه به شاخه های یک درخت منتقل می شود. بدون استفاده، دندریت های ما می توانند کوچک شوند یا آتروفی شوند؛ اما زمانی که آنها را به صورت جدید و جدید تمرین می کنیم با روش‌های خلاقانه، ارتباطات آن‌ها همچنان فعال باقی می‌ماند که اطلاعات جدید را به آنها منتقل می‌کنند . »
فعالیت‌های تحریک‌کننده ذهنی می‌تواند شامل بازی کلمات متقاطع و جدول کلمات متقاطع، گوش دادن به موسیقی، نوشتن در یک مجله، حل بازی‌های فکری، یا تماشای Jeopardy باشد!
دکتر اسمال در کتاب خود تعدادی از سازندگان مغز را پیشنهاد می کند، از جمله این تمرین:
یک تکه کاغذ و یک مداد بردارید و سعی کنید نام کوچک خود را با استفاده از دست غیر غالب خود بنویسید (یعنی اگر راست دست هستید، دست چپ). حالا، یک مداد دوم بردارید و سعی کنید نام کوچک خود را با هر دو دست همزمان بنویسید. حالا، آن را با نام خانوادگی خود امتحان کنید
برای کسب مهارت بیشتر در تقویت حافظه، به کل مصاحبه پادکست Write About Now با دکتر گری اسمال گوش دهید:
وقتی مزرعه پدربزرگش توسط یک گیاه مهاجم ویران شد، این کارآفرین 17 ساله راه حلی با هوش مصنوعی پیدا کرد.
با جستجوی شغل مانند یک روزنامه نگار از کارفرمایان کابوس و کلاهبرداری اجتناب کنید
در 7 گام ساده مدیر عامل زندگی شخصی خود باشید
این متخصص موهای مجعد اکنون فقط موهای خود را به صورت آنلاین کوتاه می کند – و می گوید که بیشتر از همیشه در یک سالن درآمد کسب می کند
چگونه یک دستور العمل عالی برای داستان سرایی متقاعدکننده در ارائه خود بسازید
این بنیانگذار باید پس از تشخیص سرطان، چرخش – سخت – داشته باشد. اکنون، برند آرایش بوت استرپ او در مسیر حضور در 600 فروشگاه JC Penney قرار دارد.
تورم بر برخی از امتیازدهندگان بیشتر از دیگران تأثیر می گذارد ، اما همه آنها آسیب می بینند
امیلی رلا
کارکنان کارآفرین
مت آرون
مشترک شدن در خبرنامه ما
آخرین اخبار، مقالات و منابع ارسال شده به صندوق ورودی شما.
من درک می کنم که داده هایی که ارائه می کنم برای ارائه محصولات و/یا خدمات و ارتباطات فوق شرح داده شده در ارتباط با آنها استفاده خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر سیاست حفظ حریم خصوصی ما را بخوانید.
حق چاپ © 2022 Entrepreneur Media, Inc. کلیه حقوق محفوظ است.

Entrepreneur® و علائم مرتبط با آن علائم تجاری ثبت شده Entrepreneur Media Inc هستند.
پیوند با موفقیت کپی شد

source

توسط artmisblog