نتایج تحقیقی نشان داده نوشیدن یک پیمانه آب قبل از هر وعده غذایی با کاهش وزن بیشتر از پنج برابر ارتباط دارد. در نتایج یکی دیگر از تحقیقات نیز ذکر شده تغییر نوشیدن نوشیدنی شیرین با آب می‌تواند منجر به کاهش پنج درصدی وزن بدن شود.
به نقل از سایکولوژی نیوز، نوشیدن آب همچنین سطح گلوکز ناشتا را کاهش می‌دهد که برای کاهش وزن و سلامت عمومی بهتر است.
نوشیدن آب یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن است که توسط افراد استفاده می‌شود؛ همچنین این موضوع باعث می‌شود افراد قبل از غذا احساس سیری بیشتری داشته باشند؛ به‌ طوری‌ که کمتر غذا بخورند.
آب به عنوان یک سرکوب‌کننده طبیعی اشتها عمل می‌کند و ممکن است به سوزاندن کالری و چربی کمک کند.
مطالعه حاضر به‌ طور خاص کالری‌های اضافی مصرف شده در نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و قهوه شیرین را بررسی کرده است.
نتایج نشان داد که تغییر ذائقه نوشیدن نوشابه شیرین با مصرف آب نه‌تنها با کاهش وزن مرتبط بود بلکه با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی نیز ارتباط دارد.
دکتر کیه جی دافی، محقق ارشد این تحقیق، گفت: صرف نظر از اینکه چند وعده نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر مصرف می‌کنید، جایگزینی حتی یک وعده از آن نیز می‌تواند مفید باشد.
در این تحقیق محققان اثر جایگزینی یک نوشیدنی شیرین شده با هشت اونس قند در آب را مدل‌سازی کردند. آنان دریافتند که این جایگزین ساده(آب) می‌تواند کالری دریافتی روزانه و چاقی را کاهش دهد.
دکتر دافی توضیح داد: ما دریافتیم میان بزرگسالان آمریکایی که روزانه یک وعده نوشیدنی شیرین شده با شکر مصرف می‌کنند، جایگزینی آن نوشیدنی با آب درصد کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها را از ۱۷ به ۱۱ درصد کاهش می‌دهد.
حتی کسانی که نوشیدنی‌های شیرین بیشتری در روز مصرف می‌کنند، همچنان می‌توانند از جایگزینی آب سود ببرند و میزان کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها را به کمتر از ۲۵ درصد از کالری دریافتی روزانه خود کاهش دهند.
تغییر یک نوشیدنی شیرین به یک جایگزین بدون قند فشار خون را نیز کاهش می‌دهد و منجر به سطوح بهتر کلسترول می‌شود.

source

توسط artmisblog